Posted on 24.02.2021 by general
Представяме накратко първия резултат от проекта „Онлайн учене при учениците със слухови нарушения“ (2020 – 2021), финансиран от Фондация „Америка за България“ по програма „Следващите 10 – в подкрепа на значими идеи през следващите десет години“.
В обзора ще можете да намерите:
- Основни постановки относно глухотата и бимодалния билингвизъм (със словесен и жестов език);
- Същност на езиковото планиране и мястото на оценката на езиковата компетентност в процеса на планиране;
- Основни методи и подходи за оценка на езиковата компетентност при чуващи и при глухи деца;
- Преглед на над 20 методики за оценка на езиковата компетентност при деца от различни възрасти.
Обзорът има ключова роля за подбора на набор от методи и техники за оценка и е основата на разработваните специализирани методики за оценка на езиковите умения при глухи деца, които предстои да излязат скоро.
A1: Обзорен доклад на нуждите и добрите практики (свали pdf)